منابع پایان نامه با موضوع عوامل موثر در ترغیب افرادبرای شرکت در انتخابات اینترنتی- فایل ... |
تحلیل واریانس
ANOVA= 40.215
سطح معناداری
Sig= 0.000
جدول ۵‑۵ : نتایج آزمون تحلیل رگرسیون درباره تاثیر تجربه تکنولوژیکی بر گرایش به مشارکت
متغیرهای مستقل
b
Beta
S.E
t
Sig
مقدار ثابت
۶۷٫۴۴۶
-
۵٫۱۴۷
۱۳٫۱۰۳
۰٫۰۰۰
متغیر تجربه تکنولوژیکی
۱٫۰۶۴
۰٫۳۲۴
۰٫۱۶۸
۶٫۳۴۲
۰٫۰۰۰
جدول ۵‑۶ : ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره تاثیر تجربه تکنولوژیکی بر گرایش به مشارکت
ضریب تعیین (R2) : در این مطالعه ضریب تعیین برابر ۰٫۱۰۵ گزارش شده است. این یافته بدان معناست که تنها ۱۰٫۵ درصد از تغییرات در متغیر مشارکت حاصل تغییر در متغیر تجربه تکنولوژیکی است و تاثیر هفت متغیر دیگر ( اعتماد به تکنولوژی، اعتماد به دولت، قابلیت تطبیق، دیدگاه اجتماعی، گرایش به استفاده ، سودمندی و پیچیدگی ) بر متغیر مشارکت در مجموع ۸۹٫۵ درصد خواهد بود. با توجه به نتایج حاصله میتوان معادله رگرسیون این فرضیه را بصورت زیر نوشت :
گرایش به مشارکت در انتخابات اینترنتی= ۶۷٫۴۴۶ + (۱٫۰۶۴) * (تجربه تکنولوژیکی)
تفسیر این معادله به این صورت است که با افزایش هر واحد متغیر مستقل ( تجربه تکنولوژیکی ) ، نمره متغیر وابسته ( مشارکت ) به اندازه چند واحد ضریب رگرسیون ( b ) تغییر میکند. پس می توان گفت تجربه تکنولوژیکی یک عامل ترغیب کننده برای مشارکت در انتخابات آنلاین است اما در مقایسه با سایر متغیرها از تاثیر نسبتا کمتری برخوردار است.
با محاسبه میزان همبستگی گویه های تشکیل دهنده متغیر تجربه تکنولوژیکی با میزان گرایش برای شرکت در انتخابات، مشاهده شد که گویه های ” ایمیل یک راه ارتباطی مهم برای من است ” و ” پیام رسان یک راه ارتباطی مهم برای من است ” عاملی با تاثیر مثبت و در طرف مقابل ، گویه های ” از اینترنت برای خرید کالا استفاده میکنم ” و ” از اینترنت برای بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک استفاده میکنم ” عاملهایی بدون تاثیر در رغبت افراد برای مشارکت در انتخابات هستند.
بنابراین بنظر میرسد ایجاد رغبت در افراد برای شرکت در انتخابات الکترونیک ، مستلزم این است که دولت تلاشهایی در این زمینه صورت دهد و استفاده های تجاری از اینترنت و بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک را مورد توجه و تبلیغ قرار داده و دغدغه های مردم را در این زمینه مورد بررسی قرار دهد؛ اما از طرف دیگر، میتوان روی متغیرهایی مانند سودمندی که نقش بسزایی در گرایش افراد ایفا میکنند سرمایه گذاری بیشتری کرد. بعنوان مثال ، با تبلیغ مزایای استفاده از تکنولوژی و اینترنت در مقایسه با روش های سنتی میتوان ضعف متغیر تجربه تکنولوژیکی را پوشش داد و مردم را به استفاده از تکنولوژی و اینترنت ترغیب کرد یا حتی میتوان با پیاده سازی الکترونیک خدمات دولتی ، افراد را به آشنایی و استفاده از این ابزارها اجبار کرد.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-08-22] [ 03:43:00 ب.ظ ]
|