جلسه نهم و دهم

 

جلسات نهم ودهم به اعضای گروه کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن تعاملاتی که با والدین و سایرین داشته اند، به فهم بهتری از خشم خود برسند. به آن ها کمک کنید تا متوجه شوند چگونه تعاملات گذشته، رفتار، افکار، احساسات و نگرش های کنونی آن ها را متأثر ساخته است . و همچنین متوجه این قضیه شوند که اکنون چگونه با دیگران همچون والدینشان برخورد می‌کنند. در واقع ارتباط تاریخچه یادگیری آن ها را با الگوهای رفتار کنونیشان یاداوری می‌کنیم. ممکن است در مواردی الگوهای ارتباطی خانواده در گذشته، خاطرات بغرنج و دردناکی را یاداوری می‌کند، لازم است در چنین مواقعی بگوییم لازم نیست فعلا در این خصوص جوابی بدهند و بهتر است آن را بعدا در جلسات فردی پیگیری کنند.

 

ارزیابی: گزارش بالاترین سطح خشم اعضا در هفته گذشته را بررسی می‌کنیم و برانگیزاننده، نشانگان و راهبردهای هر فرد را مورد بحث قرار می‌دهیم و در شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر به آن ها کمک می‌کنیم. همچنین از آن ها می‌خواهیم استفاده از مدل حل تعارض و پیشرفت در تکمیل برنامه کنترل خشم خود را گزارش دهند.

 

خشم و خانواده: در این جلسات اعضای گروه پی می‌برند که چگونه شیوه ی ابراز خشم و سایر هیجاناتشان شبیه شیوه ابراز والدین است. تعاملات با والدین، قویا رفتار، افکار، احساسات و نگرش های ما را متأثر می‌کند. برای اینکه اعضا به خوبی متوجه موضوع جلسه شوند، یک سری سؤالات مربوط به والدین و خانواده پرسیده می شود(توجه کنید که زیاد وارد جزئیات نشویم).۱٫ خانواده خود را توصیف کنید. آیا با هر دو والد زندگی می کنید؟ آیا خواهر یا برادری دارید؟ کجا بزرگ شده اید؟ ۲٫ خشم به چه شکلی در خانواده شما ابراز می شود؟ پدر، مادر و سایر اعضای خانواده چگونه خشم خود را ابراز می‌کنند؟ ۳٫ هیجانات دیگر از قبیل شادی و ناراحتی، چگونه در خانواده شما ابراز می شود؟ آیا به کرات احساس هیجان صمیمانه داشته اید؟ ۴٫ آیا هیجانات مثبت در روزهای تولد یا تعطیلات ابراز می شود؟ ناکامی شما بازداری می شود؟ ۵٫

 

    1. ۱-Department of Health ↑

 

    1. ۱-Lamp & Weinberger ↑

 

    1. ۵-Raskin ↑

 

    1. John Hunter-2 ↑

 

    1. Barfoot-2 ↑

 

    1. Eaker, Sulliva, Kelly- Hayes, D Agostion & Benjamin-1 ↑

 

    1. Rosenberg et all-2 ↑

 

    1. ۴-Freiden ↑

 

    1. ۵-Schmitz ↑

 

    1. ۱-Anger Expression- in Scale ↑

 

    1. Cobb, Sample, Alwell & Johns-4 ↑

 

    1. ۵-Morrel, Elliott & Morphy ↑

 

    1. Acton & During-4 ↑

 

    1. Mitrani-5 ↑

 

    1. Nicolet-6 ↑

 

    1. Buss-Durkee Hostility Inventory ↑

 

    1. Miller Social Intimacy Scale-1 ↑

 

    1. Lefcourt-2 ↑

 

    1. Iterative review process-3 ↑

 

    1. Discriminant validity-3 ↑

 

    1. Convergent validity-4 ↑

 

    1. Statistical Package for Social Science-1 ↑

 

    1. ۱-Williams ↑

 

    1. ۲-Gaia ↑

 

    1. ۳-Berzonsky & Kuk ↑

 

    1. ۴-Rose & Rudolph ↑

 

    1. ۱-Sommers-Flanagan ↑

 

    1. ۲-Warner ↑

 

    1. ۱٫ Group rules ↑

 

    1. ۲٫ Group safety ↑

 

    1. ۳٫ Confidentiality ↑

 

    1. ۱٫ Impulsive ↑

 

    1. ۱٫ Self-talk ↑

 

    1. Explosion & Postexplosion -1 ↑

 

    1. Rational-emotive model-1 ↑

 

    1. Activating event-2 ↑

 

    1. Belief-3 ↑

 

    1. Consequence-4 ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...