گروه سوم

 

تعداد (درصد)

 

(۵/۸۹)۱۷

 

(۵/۱۰)۲

 

(.)۰

 

(۲/۸۴)۱۶

 

(۸/۱۵)۳

 

(.)۰

 

(۴/۶۸)۱۳

 

(۳/۲۶)۵

 

(۳/۵)۱

 

 

 

بر اساس اطلاعات جدول ۵ – ۴ نمره درد بعد از هر اقدام در هر گروه کمتر از ۷ و نمایانگر درد خفیف می باشد. آزمون X2 برای مقایسه نمره درد به تفکیک کمتر از ۷، بین ۷ تا ۱۲ و بیشتر از ۱۲ استفاده گردید و اختلاف آماری معنی دار بین گروه ها مشاهده نشد (جدول ۵ - ۴).
پایان نامه - مقاله - پروژه

گروه اول: (روتین ـ قنداق ـ ساکارز)
فراوانی
گروه دوم: (ساکارز ـ روتین ـ قنداق)
گروه سوم: (قنداق ـ ساکارز ـروتین)
نمودار ۱ – ۴: نمودار ستونی درد در حین سومین جایگذاری در گروه های مورد مطالعه
بر اساس نمودار ۱ – ۴ نمره درد اکثر نوزادان در گروه اول، دوم و سوم، حین اقدام روتین بین ۷ تا ۱۲، حین اقدام قنداق و ساکارز کمتر از ۷ می باشد. از آزمون X2 برای مقایسه نمره درد به تفکیک نمره کمتر از ۷، بین ۷ تا ۱۲ و بیشتر از ۱۲ استفاده گردید و بین گروه ها اختلاف معنی دار آماری مشاهده گردید (۰۵/.>p).

فراوانی
گروه اول: (روتین ـ قنداق ـ ساکارز)
گروه دوم: (ساکارز ـ روتین ـ قنداق)
گروه سوم: (قنداق ـ ساکارز ـروتین)
نمودار ۲ – ۴: نمودار ستونی درد در حین سومین جایگذاری در گروه های مورد مطالعه
بر اساس نمودار ۲ – ۴ نمره درد اکثر نوزادان در گروه اول، دوم و سوم، حین اقدام روتین بین ۷ تا ۱۲، حین اقدام قنداق و ساکارز کمتر از ۷ می باشد. از آزمون X2 برای مقایسه نمره درد به تفکیک نمره کمتر از ۷، بین ۷ تا ۱۲ و بیشتر از ۱۲ استفاده گردید و بین گروه ها اختلاف معنی دار آماری مشاهده گردید (۰۵/.>p).
گروه اول(روتین ـ قنداق ـ ساکارز)
گروه دوم: (ساکارز ـ روتین ـ قنداق)
فراوانی
گروه سوم(قنداق ـ ساکارز ـروتین)
نمودار ۳ – ۴: نمودار ستونی درد در حین سومین جایگذاری در گروه های مورد مطالعه
بر اساس نمودار ۳ – ۴ نمره درد اکثر نوزادان در گروه اول، دوم و سوم، حین اقدام روتین بین ۷ تا ۱۲، حین اقدام قنداق و ساکارز کمتر از ۷ می باشد. از آزمون X2 برای مقایسه نمره درد به تفکیک نمره کمتر از ۷، بین ۷ تا ۱۲ و بیشتر از ۱۲ استفاده گردید و بین گروه ها اختلاف معنی دار آماری مشاهده گردید (۰۵/.>p).

نمودار ۴ - ۴ : میانگین نمره درد جایگذاری لوله بینی ـ معدی در زمان های مختلف ارزیابی در گروه اول
با توجه به نمودار ۴ - ۴ در گروه اول در سه حالت جایگذاری لوله بینی ـ معدی نمره درد قبل از جایگذاری در کمترین میزان و در حین جایگذاری لوله بینی ـ معدی به دلیل دردناک بودن رویه به بیشترین مقدار می رسد. در این بین بیشترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام روتین و کمترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام ساکارز می باشد.

نمودار ۵ - ۴ : میانگین نمره درد جایگذاری لوله بینی ـ معدی در زمان های مختلف ارزیابی در گروه دوم
با توجه به نمودار ۵ – ۴ در گروه دوم در سه حالت جایگذاری لوله بینی ـ معدی نمره درد قبل از جایگذاری در کمترین میزان و در حین جایگذاری لوله بینی ـ معدی به دلیل دردناک بودن رویه به بیشترین مقدار می رسد. در این بین بیشترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام روتین و کمترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام قنداق می باشد.

نمودار ۶ – ۴ : میانگین نمره درد جایگذاری لوله بینی ـ معدی در زمان های مختلف ارزیابی در گروه سوم
با توجه به نمودار ۶ – ۴ در گروه سوم در سه حالت جایگذاری لوله بینی ـ معدی نمره درد قبل از جایگذاری در کمترین میزان و در حین جایگذاری لوله بینی ـ معدی به دلیل دردناک بودن رویه به بیشترین مقدار می رسد. در این بین بیشترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام روتین و کمترین میزان نمره درد مربوط به جایگذاری در حین اقدام ساکارز می باشد.
جدول ۶ – ۴ : آمار توصیفی مربوط به نمره درد جایگذاری لوله بینی ـ معدی در روش قنداق کردن در سه گروه مورد مطالعه در زمان های مختلف ارزیابی*

 

 

زمـان
گـــروه

 

دو دقیقه قبل

 

حین

 

پنجدقیقه بعد

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...