K = تعداد سؤالات
 = واریانس سؤال i ام
 = واریانس مجموع سؤالات
آلفای کرونباخ در این تحقیق به وسیله نرم افزار SPSS محاسبه شده است که بصورت زیر میباشد.
برای پرسشنامه شماره (۱)، مربوط به ویژگیهای تولیدکنندگان ۸۶۳/۰ α =
پایان نامه
برای پرسشنامه شماره (۲)، مربوط به عملیات بازاریابی باغداران ۸۴۸/۰ α =
برای پرسشنامه شماره (۲)، مربوط وضعیت عمده فروشان و خرده فروشان ۷۶۸/۰ α =
در مجموع ضرایب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسشنامه ها نشان از قابلیت اعتماد بالای سؤالات طراحی شده پرسشنامه است.
۳-۱۲- روش های تحلیل آماری
برای تلخیص داده های کمی و کیفی از آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی، درصدهای نسبی، بررسی کیفی ویژگیهای تولید و فروش و نمودارهای گوناگون استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها و بررسی همبستگی بین متغیرها از آمار استنباطی در قالب تحلیل های دو و چند متغیره استفاده شده است. برای این منظور از آمار پارامتری در قالب تکنیک تجزیه پیرسون و آمار ناپارامتری در قالب مدل تجزیه به عاملها (مدل اسپیرمن) که در آن هدف اساسی توصیف مجموعه ای از P متغیر برحسب تعداد کمتری از شاخصها یا عامل ها به منظور روشن کردن رابطۀ بین این متغیرها میباشد و عموماً تغییرات چند متغیر وابسته مدنظر میباشد و روش های تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA) استفاده شده است. همچنین آزمون کروسکال- والیس (Kruskal–Wallis Test)‏ یکی از آزمون‌های آماری است که متناظر غیرپارامتری آزمون اف است و همچون آزمون F، موقعی به کار برده می‌شود که تعداد گروه ها بیش از ۲ باشد. مقیاس اندازه‌گیری در کروسکال-والیس حداقل باید ترتیبی باشد. این آزمون برای مقایسه میانگین‌های بیش از ۲ نمونه رتبه‌ای (و یا فاصله‌ای) بکار می‌رود. فرضیات در این آزمون بدون جهت است یعنی فقط تفاوت را نشان می‌دهد و جهت بزرگتر یا کوچکتر بودن گروه ها را از نظر میانگین هایشان نشان نمی‌دهد. کارایی این آزمون ۹۵ درصد آزمون F است(مقدم، ۱۳۷۳).
تلخیص داده ها و تحلیلهای آماری ذکر شده به وسیله نرم افزار SPSS انجام گرفته است. به منظور بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی، تابع حاشیه بازاریابی بر اساس مدل اضافه بها ( الگوی مارک-آپ) که در این فصل بحث مفصلی از این مدل شده است، تخمین زده شد.
۳-۱۳- زمان بندی و مراحل انجام تحقیق
این تحقیق در ۶ مرحله و در مدت زمان ۸ ماه انجام گرفته است که مراحل و زمان بندی انجام هر یک از آنها در جدول ۳-۱ آمده است.
جدول۳-۱: زمان بندی و مراحل انجام تحقیق

 

ردیف مراحل انجام تحقیق زمان بندی (ماه)
۱ تهیه چارچوب اصلی و کلیات و آماده کردن طرح تحقیق ۱
۲ بررسی منابع و جمع آوری اطلاعات دست دوم، بررسی مبانی نظری تحقیق ۱
۳ طراحی پرسشنامه مورد نظر، آزمون میدانی و اعتبار سنجی آن ۱
۴ تکمیل میدانی پرسشنامه در سطح شهرستان محمودآباد ۱
۵ مدیریت اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج به دست آمده با نرم افزارهای مختلف آماری ۱
۶
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...