۹۰۹/۰

 

۹۶۴/۵

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که در جدول۴- ۸ مشاهده می شود مقدار ضریب همبستگی و مقدار R2 یا همان ضریب تعیین به ترتیب برابر۷۸۶/۰ و ۶۱۸/۰می باشد این بدان معنی است که رگرسیون خطی بین متغیر وابسته (روش قیمت گذاری) و متغیرمستقل(قیمت گذاری مبتنی بر رقابت)به تنهایی حدود ۶۱۸/۰از کل تغییرات را توجیه می کند و مابقی سهم سایر متغیر هاست.
در جدول ۴-۹ فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست"را در مقابل فرض “H1: رگرسیون معنادار است"را بررسی می کنیم. از آنجایی که سطح معناداری آزمون برابر ۰۰۰/۰می باشد، بنابراین فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست” را رد می کنیم یعنی رگرسیون از نظر آماری معنادار است،که مقدار آماره F که در جدول ۴-۹ آمده گویای همین مطلب است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در جدول ۴-۱۰ فرض های H0 =β۱ β۰ را در مقابل فرض های H1≠ β۱ β۰ را بررسی می کنیم. فرض
۰=۰β H: رابا توجه به اینکه سطح معناداری آن بیشتر از ۰۵/ ۰ می باشد رد نمی شود یعنی۰β برابر با صفر می باشد ، ولی فرض ۰ =۱β H0: را با توجه به اینکه مقدار سطح معناداری آن برابر ۰۰۰/۰ می باشد و از میزان خطای قابل پذیرش(۰۵/۰=α) کمتر می باشد لذا می توان فرض۰ =۱β H0: را رد کرد.
به عبارت دیگر می توان گفت روش قیمت گذاری مبتنی بر رقابت بر شیوه های قیمت گذاری در مراکز اقامتی استان زنجان(هتل بزرگ زنجان و …) تاثیر دارد . که با توجه به مقدار برآورد ۱β که برابر ۹۰۹/۰ بدست آمده است، نشان از آن دارد که قیمت گذاری مبتنی بر رقابت برشیوه های قیمت گذاری در مراکز اقامتی استان زنجان(هتل بزرگ زنجان و…) تاثیر مستقیم دارد.
۴-۳-۱-۳. فرضیه سوم
روش قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه بر شیوه های قیمت گذاری در مراکز اقامتی استان زنجان(هتل بزرگ زنجان و…) تاثیر دارد .
این فرضیه که به بررسی تاثیر متغیر مستقل(قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه) بر روی متغیر وابسته(روش قیمت گذاری) می پردازد از رگرسیون تک متغیره استفاده شده است . که نتایج حاصل در زیر جداول زیر آمده است:
جدول ۴- ۱۱ خلاصه مدل

 

 

مدل

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

ضریب تعییین تعدیل یافته

 

 

 

 

 

۶۲۶/۰

 

۳۹۲/۰

 

۳۶۴/۰

 

 

 

جدول ۴- ۱۲- ANOVA

 

 

مدل

 

مجموع مربعات

 

درجه آزادی

 

میانگین مربعات

 

آماره F

 

سطح معناداری

 

 

 

رگرسیون
مانده ها
مجموع

 

۹۳۶/۷
۳۲۵/۱۲
۲۶۱/۲۰

 

۱
۲۲
۲۳

 

۹۳۶/۷
۵۶۰/۰

 

۱۶۶/۱۴

 

۰۰۱/۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...