تعداد اعضای خانوار

 

۱۱/۰

 

**۲۳/۰

 

**۳۸/۰

 

**۲۰/۰

 

**۲۵/۰

 

** ۱۹/۰-

 

**۲۱/۰

 

 

 

سابقه کشاورزی

 

**۳۳/۰

 

** ۴۸/۰

 

**۳۹/۰

 

**۴۳/۰

 

**۳۶/۰

 

۰۹/۰-

 

**۴۵/۰

 

 

 

سابقه کشاورزی والدین

 

*۱۴/۰

 

** ۲۳/۰

 

**۲۲/۰

 

** ۲۶/۰

 

** ۲۲/۰

 

۰۰/۰

 

**۲۵/۰

 

 

 

مساحت زمین زراعی

 

** ۴۰/۰

 

** ۵۳/۰

 

**۴۶/۰

 

**۴۶/۰

 

**۵۷/۰

 

۱۱/۰-

 

**۵۰/۰

 

 

 

جدول ۳۱-۴، همبستگی بین ویژگی های فردی با سازه های نظریه شغلی شناختی اجتماعی
۲-۶-۴ همبستگی بین سازه های نظریه ی شغلی شناختی اجتماعی
به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق در نظریه ی شغلی شناختی اجتماعی، از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. همانگونه که جدول ۳۲-۴ نشان میدهد، متغیر نتیجه انتظارات با خودکارآمدی (۴۷/۰=r ) رابطه مثبت و معنی داری دارد یعنی هر چه باورهای مربوط به پیامدها یا نتایج انجام رفتارهای مربوط به اشتغال در حرفه ی کشاورزی مثبت باشد جوانان به توانایی هایشان برای اشتغال در حرفه کشاورزی باور دارند. همچنین متغیر درک رفتار دیگران با خودکارآمدی(۳۴/۰=r) و نتیجه انتظارات(۵۵/۰=r) رابطه مثبت و معنی داری دارد. از طرف دیگر متغیر علاقه نیز دارای رابطه مثبت و معنی دار با خودکارآمدی(۴۵/۰=r )نتیجه انتظارات(۸۱/.=r)، درک رفتار دیگران(۵۷/.-=r ) دارد. یعنی هر چه جوانان فعالیت های کشاورزی را بیشتر دوست داشته باشند تمایل بیشتری نیز برای اشتغال در این حرفه دارند. متغیر حمایت نیز رابطه ای مثبت و معنی دار با خودکارآمدی(۳۷/۰=r )نتیجه انتظارات(۵۴/.=r)، درک رفتار دیگران(۴۵/.-=r )، و علاقه (۶۲/.=r) دارد. به عبارت دیگر هر چه عوامل و فعالیت هایی که زمینه های لازم برای اشتغال جوانان در حرفه ی کشاورزی را فراهم می کنند مثبت تر باشد جوانان تمایل بیشتری برای اشتغال در این حرفه دارند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
سازه موانع با نتیجه انتظارات(۳۵/.-=r)، درک رفتار دیگران(۲۴/.-=r)، علاقه(۳۰/.-=r) و حمایت ها(۲۵/.-=r) دارای رابطه معکوس و معنی دار است. به عبارت دیگر هر چه موانع برای اشتغال در حرفه ی کشاورزی بیشتر باشد پیامدها و نتایج منفی تر، علاقه به فعالیت های کشاورزی کمتر و اشتغال در این حرفه سخت تر می شود. همچنین سازه موانع با خودکارآمدی هیچ گونه رابطه ای نداشت.
و در نهایت نیز سازه تمایل با خودکارآمدی(۵۴/۰=r )، نتیجه انتظارات(۷۷/.=r)، درک رفتار دیگران(۶۰/.=r)، علاقه(۸۱/.-=r) و حمایت(۵۲/.-=r) دارای رابطه مثبت و معنی دار و با موانع(۳۳/.-=r) دارای رابطه معکوس و معنی دار است.

 

 

جدول۳۲-۴. ماتریس ضرایب همبستگی بین سازه های تحقیق

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...