کیفی

 

استخدام و اشتغال

 

اشتغال ایحاد شده به دلیل اجرای پروژه را ارزیابی می کند.

 

 

 

کمی

 

منافع اجتماعی

 

منافع اجتماعی پروژه را تعیین می کند.

 

 

 

کیفی

 

برآورده کردن نیاز کارمندان

 

منافع ایجاد شده برای کارمندان از اجرای پروژه را ارزیابی می کند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

کیفی

 

یادگیری و دانش

 

تحلیل این مطلب که آیا توسعه پروژه یادگیری و دانش کارمندان را افزایش می دهد.

 

 

 

کیفی

 

بهبود اعتبار شرکت

 

تحلیل این مطلب که آیا توسعه پروژه ، وجهه شرکت را بهبود می دهد.

 

 

 

کمی

 

منافع ناملموس

 

منافع ناملموس پروژه را تعیین می کند.

 

 

 

کیفی

 

تاثیر بر روی پروژ های مرتبط

 

تاثیر پروژه بر روی سایر پروژه های پوتفولیو را از نظر منافع و منابع تحلیل می کند

 

 

 

کمی

 

منافع توسعه داده شده

 

منافع پروژه را روی سایر پروژه های پورتفولیو تعیین می کند.

 

 

 

شاخص های اقتصادی عمومی پروژه ها، که می تواند برای انتخاب و اولویت بندی مورد استفاده قرار گیرد شامل خالص جریان نقد قطعی که از اختلاف بین مجموع جریان نقدی ورودی و خروجی بدست می آید. که اگر این شاخص مثبت باشد یعنی منافع پروژه بیشتر از سرمایه گذاری پروژه است و هر چه این تفاضل بیشتر باشد حاکی از جذابیت بیشتر پروژه است. همچنین جریان نقدی نسبی نیز از تقسیم مجموع جریان نقدی ورودی به مجموع جریان نقدی خروجی بدست می آید. نسبت بزرگتر از یک حاکی از آن است که منافع پیش بینی شده از پروژه، از سرمایه گذاری انجام شده بیشتر است و نشان از جذابیت پروژه دارد.
9-2 اهداف مدیریت پورتفولیو طبق ادبیات
در اینجا رسیدن به چند هدف با بهره گرفتن از ابزارها و تکنیک های گوناگون در مدیریت پروژه های سرمایه گذاری اشاره می شود:

 

 

  • هدف اول انتخاب صحیح پروژه و یا پروژه ها و در واقع ماکزیمم کردن ارزش هر انتخاب است که مدل های مالی متعدد، مدل های احتمالی و ریسک و رویکرد متنوع زیادی به عنوان راه حل هایی برای رسیدن به این هدف مطرح شده است.

 

 

 

  • دستیابی به پروژه های همراستا با استراتژی ها هدف بعدی است و هر دو رویکرد پایین به بالا (که انتخاب درست پروژه های مجزا منجر به انتخاب استراتژیک می شود) و رویکرد بالا به پایین همانند محفظه های استراتژیک، که استراتژی کسب و کار جهت حرکت انتخاب پروژه ها را تعیین می کند. این مهم از طریق تقسیم منابع بین پروژه ها، حوزه ها، بازارها و غیره صورت می گیرد.

 

 

 

  • هدف سوم دستیابی به تعداد درستی از پروژه ها با توجه به منابع مالی محدود است. در حالی که اکثر تکنیک ها در تعامل با محدودیت های منابع بوده و تحلیل ظرفیت منابع به عنوان یک راه حل معرفی شده است. بسیاری از شرکت ها، تعداد زیادی پروژه در حال اجرا دارند، در حالی که که منابع مالی آن ها محدود است(کوپر و همکاران، 1997، 1998،1999و2000). درنتیجه محدودیت شدید منابع و طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها اتفاق می افتد و این پروژه ها دیرتر به بازار خواهند رسید. پس هدف این بخش، اطمینان از توازن بین منابع مورد نیاز برای پروژه های آماده اجرا و منابع موجود است.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...