۳۶/۰
۴۵/۰
۱۸/۰
۳۹/۰
۳۱/۰
حل مسأله
تحقیق
تجزیه و تحلیل
تفکر خلاق
تفکر انتقادی
ارتباط مکتوب و شفاهی
سواد کمی
سواد اطلاعاتی
کار تیمی
۸۱/۰
۵۵/۰
۵۵/۰
۶۲/۰
۷۰/۰
۵۰/۰
۳۴/۰
۵۲/۰
۷۷/۰
۷۵/۰
۶۶/۰
۸۳/۰
۷۰/۰
۷۸/۰
۹۰/۰
۷۴/۰
۸۰/۰
شکل شماره (۴-۲): پیش بینی مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان زن مهندسی بر اساس میزان مهارت اعضای هیأت علمی در مراحل هفت‌گانه چرخه یادگیری
۴-۲-۲-۶- سؤال ششم: آیا مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده معناداری برای تعیین مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی دانشگاه شیراز می‌باشد؟
دانلود پایان نامه
با توجه به شکل شماره (۴-۳)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰>P، ۲۷/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی مکانیک می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله بسط یادگیری دارای بالاترین بار عاملی (۷۷/۰) و مرحله توسعه یادگیری دارای پایین‌ترین بار عاملی (۳۰/۰) می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت تجزیه و تحلیل دارای بالاترین بار عاملی (۸۶/۰) و مهارت سواد کمی دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۵/۰) می‌باشد.
با توجه به شکل شماره (۴-۴)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰>P، ۲۲/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی شیمی می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله بسط یادگیری دارای بالاترین بار عاملی (۸۵/۰) و مرحله استنباط دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۰/۰) می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت سواد کمی دارای بالاترین بار عاملی (۸۴/۰) و مهارت کار تیمی دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۷/۰) می‌باشد.
با توجه به شکل شماره (۴-۵)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰> P، ۷۳/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی مواد می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله بسط یادگیری دارای بالاترین بار عاملی (۸۷/۰) و مرحله استنباط دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۴/۰) می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت تفکر خلاق دارای بالاترین بار عاملی (۸۹/۰) و مهارت تحقیق دارای پایین‌ترین بار عاملی (۶۱/۰) می‌باشد.
با توجه به شکل شماره (۴-۶)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰> P، ۲۳/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی نفت می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله توسعه یادگیری دارای بالاترین بار عاملی (۸۱/۰) و مرحله استنباط دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۰/۰) می‌باشد. مرحله مشارکت نیز از بار عاملی پایین‌تر از ۳۰/۰ (۲۳/۰) برخوردار می‌باشد، بنابراین فاقد کفایت لازم برای اندازه گیری مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت تفکر انتقادی دارای بالاترین بار عاملی (۸۸/۰) و مهارت تجزیه و تحلیل دارای پایین‌ترین بار عاملی (۷۱/۰) می‌باشد.
با توجه به شکل شماره (۴-۷)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰> P، ۳۴/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله استنباط دارای بالاترین بار عاملی (۸۸/۰) و مرحله اکتشاف دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۶/۰) می‌باشد. مرحله توضیح نیز از بار عاملی پایین‌تر از ۳۰/۰ (۱۶/۰) برخوردار می‌باشد، بنابراین فاقد کفایت لازم برای اندازه گیری مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت تحقیق دارای بالاترین بار عاملی (۸۲/۰) و مهارت سواد اطلاعاتی دارای پایین‌ترین بار عاملی (۵۶/۰) می‌باشد. مهارت کار تیمی نیز از بار عاملی پایین‌تر از ۳۰/۰ (۲۳/۰) برخوردار می‌باشد، بنابراین فاقد کفایت لازم برای اندازه گیری مهارت‎‌های فکری و عملی دانشجویان می‌باشد.
با توجه به شکل شماره (۴-۸)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰> P، ۹۷/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی برق می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله مشارکت دارای بالاترین بار عاملی (۶۶/۰) و مرحله استنباط دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۵/۰) می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‎‌های فکری و عملی، مهارت تجزیه و تحلیل دارای بالاترین بار عاملی (۹۶/۰) و مهارت تفکر خلاق دارای پایین‌ترین بار عاملی (۷۶/۰) می‌باشد
با توجه به شکل شماره (۴-۹)، مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، پیش بینی کننده مثبت و معنادار (۰۱/۰> P، ۵۶/۰= β) مهارت‌های فکری و عملی دانشجویان رشته مهندسی عمران‌ می‌باشد. در متغیر مهارت اعضای هیأت علمی در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، مرحله توسعه یادگیری دارای بالاترین بار عاملی (۸۵/۰) و مرحله اکتشاف دارای پایین‎‌ترین بار عاملی (۳۰/۰) می‌باشد. همچنین در متغیر مهارت‌های فکری و عملی، مهارت تفکر انتقادی دارای بالاترین بار عاملی (۸۲/۰) و مهارت ارتباط مکتوب و شفاهی دارای پایین‌ترین بار عاملی (۴۸/۰) می‌باشد. مهارت سواد کمی نیز از بار عاملی پایین‌تر از ۳۰/۰ برخوردار می‌باشد، بنابراین فاقد کفایت لازم برای اندازه گیری مهارت‌های فکری و عملی می‌باشد. .
۶۶/۰
۵۸/۰
۷۶/۰
۷۷/۰
۴۰/۰
۷۰/۰
۹۱/۰
استنباط

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...